Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Mercendes Sosa: todo cambia, όλα αλλάζουν.


H Μερσέντες Σόσα, ένα αστρικό αεράκι.


Αλλάζουν, όλα αλλάζουν



Αλλάζει ό,τι βρίσκεται στην επιφάνεια

αλλάζει κι αυτό που ’ναι στο βάθος

Αλλάζει ο τρόπος της σκέψης

Αλλάζει το καθετί στον κόσμο αυτό

Αλλάζει ο καιρός με τα χρόνια

Αλλάζει ο βοσκός το κοπάδι του

Κι έτσι που όλα αλλάζουν

Που κι εγώ αλλάζω δεν είναι παράξενο

Αλλάζει στο πιο φίνο διαμάντι

Από χέρι σε χέρι η λάμψη του

Αλλάζει το πουλί τη φωλιά του

Αλλάζει το αίσθημα του ερωτευμένου

Αλλάζει ο ταξιδιώτης το μονοπάτι του

Ακόμα κι αν αυτό είν’ επικίνδυνο

Κι έτσι που όλα αλλάζουν

Που κι εγώ αλλάζω δεν είναι παράξενο



Αλλάζουν, όλα αλλάζουν (Χ4)



Αλλάζει ο ήλιος την τροχιά του

Όταν η νύχτα πλησιάζει

Αλλάζει το φυτό, πετάει φύλλα

Πράσινα την άνοιξη

Αλλάζει τρίχωμα το ζώο

Αλλάζει το μαλλί του γέρου

Κι έτσι που όλα αλλάζουν

Που κι εγώ αλλάζω δεν είναι παράξενο

Γιατί δεν αλλάζει η αγάπη μου

Όσο μακριά κι αν βρίσκομαι

Ούτε η θύμηση ούτε ο πόνος

Για τη χώρα μου και το λαό μου

Ό,τι άλλαξε χτες

Πρέπει ν’ αλλάξει κι αύριο

Έτσι που κι εγώ αλλάζω

Σ’ αυτή την ξένη χώρα



Αλλάζουν, όλα αλλάζουν (Χ4)



[Todo cambia: σύνθεση – στίχοι του Χιλιανού μουσικού, πρωτοπόρου του Nueva Cancin (Νέου Τραγουδιού), Julio Mumhauser, (1940 -).]



Η Μερσέντες Σόσα (9 Ιουλίου 1935 – 4 Οκτωβρίου 2009) είναι η μεγάλη φωνή της Αργεντινής. Πρωτοστάτησε κατά τη δεκαετία του ’60, και αυτή αλλά στη χώρα της, στο μουσικό κίνημα του Νέου Τραγουδιού. 

Την άκουσα για πρώτη φορά το 1979 σε εκπομπή που παρουσίαζε ο ίδιος ο Χατζιδάκις στο Γ’ Πρόγραμμά του.



Ψυχή, λαρύγγι και ηχεία που μέσα τους φύσηξε αστρικό αεράκι.

Ο Θεός είναι σπάταλος: να πώς πετάει στο χάος τ’ αριστουργήματά του.